Rendement verhogen met uw contactpagina

Hoe ziet uw contactpagina er eigenlijk uit? Ik kan best begrijpen dat u er nog nooit echt over na heeft gedacht en dan ook zeker niet beseft heeft dat dit één van de belangrijkste pagina´s binnen uw website is! Hoe zit dit nu precies?

Waarschijnlijk heeft u al veel tijd en energie gestopt om bezoekers op uw website te krijgen. Of is dit niet het geval? En u heeft u misschien al diverse teksten geschreven (en zelfs laten vertalen) om uw potentiële gasten te vertellen wat uw accommodatie, de nabije omgeving en Portugal als vakantieland te bieden heeft? Misschien heeft u zelfs wel teksten geoptimaliseerd, zodat u hoger scoort in de zoekmachines? En bent u al actief met het uitwisselen en plaatsen van links bezig? Doet u al aan klantenbinding door het versturen van een maandelijkse nieuwsbrief?

Goed bezig hoor, als uw internet marketing strategie er al zo uit ziet! Maar als u eenmaal gerichte (en zelf terugkerende) bezoekers op uw website heeft en deze geïnteresseerd zijn in uw accommodatie, willen zij vaak contact opnemen en sommigen zelfs direct reserveren. Het belangrijkste doel van uw website, het reserveren en/of contact met u opnemen, wordt in vele gevallen niet gehaald. Ook bij u is er waarschijnlijk een hoger rendement te behalen uit de huidige bezoekers! Op sommige websites is de contact- en/of reserveerpagina zo goed verstopt dat deze gewoon niet te vinden is. Weg is de bezoeker, want klanten zijn nu eenmaal ongeduldig en surfen snel verder op het internet op zoek naar een andere accommodatie! En als men eenmaal de contactpagina heeft gevonden, staat er bijvoorbeeld alleen een e-mailadres of juist alleen een zeer uitgebreid contactformulier met allemaal verplichte velden, die een drempel creëren. Misschien heeft deze potentiële gast juist wel behoefte aan allereerst telefonisch contact met u. Sommige eigenaren maken het helemaal bont en sturen klanten direct vanuit het navigatiemenu door naar een mailprogramma! Veel mensen hebben dit niet op hun computer geïnstalleerd en krijgen op deze manier ook geen toegang tot uw mailadres. En weg is dan de klant!

Belangrijke punten voor uw contactpagina

Voldoende voorbeelden dus. Maar waar moet een contactpagina dan wèl aan voldoen? De contactpagina heeft als doel dat uw klanten eenvoudig contact met u op kunnen nemen. Allereerst is het dus van belang dat vanuit elke pagina op uw website de contact- en/of reserveerpagina in een “call-to-action” vorm aanwezig is (zie voorbeeld op onze demo basic website). Verder moet de contactpagina laagdrempelig zijn om te gebruiken. Gebruik liever geen verplichte velden in uw contactformulier (met uitzondering van het e-mailadres), maak een aparte pagina om te reserveren en vermeld uw telefoonnummer en e-mailadres op de contactpagina. Hierdoor geeft u uw gasten meerdere mogelijkheden om in contact met u te komen. Verder moet een contactpagina voldoende vertrouwen opwekken bij een klant om contact te zoeken. Het is daarom van belang om uw naam, bezoekadres en eventueel postadres te vermelden op de contactpagina. Tot slot leidt uw gasten niet af met ellen lange reserveringsvoorwaarden op de contactpagina. Laat ze eerst maar eens contact met u op nemen!

Een antwoord op uw vraag?

Heeft u een onderwerp waar u meer over wilt weten? Laat mij het weten en wie weet wordt uw vraag in de volgende column behandeld! Heeft u een specifieke vraag over uw website dan kunt u contact opnemen via merijn@vindonsinportugal.nl of mij bellen op 0031 (0)513 654 274. 

Expert in (internet) marketing voor vakantieaccommodaties

Deze column moet u als recreatieondernemer in de groeiende markt van vrije tijd, recreatie en toerisme vast aanspreken. Ik hoop dat mijn ervaringen u zullen inspireren.

Vind ons in Portugal.nl levert zoekmachine vriendelijke websites op maat, passend bij uw doelstellingen en budget. Wilt u meer weten over onze website ontwikkeling of onze internet marketing diensten? Neem contact op of kijk bij ons aanbod in website ontwikkeling of ons dienstenpakket internet marketing.

 

Gepubliceerd: zaterdag 8 mei 2010

Overige nieuwsberichten

Gratis website scan

Door optimaal op het internet aanwezig te zijn haalt u écht rendement uit de site voor uw vakantiehuis, B&B of camping. Met kleine verbeteringen in techniek en inhoud kunt u al sterk verbeterde resultaten tegemoet zien én uw vakantiehuis meer verhuren. Wij helpen u graag verder en bieden u een gratis Internet marketing scan aan, uitgevoerd door onze professionals!

Lees verder »

Aanmelden nieuwsbrief

Ontvangt u nog niet onze e-mailnieuwsbrief met nieuwtjes en gratis tips om uw vakantieaccommodatie(s) meer te verhuren? U kunt zich hier snel aanmelden.